Pozycjonowanie

ABC pozycjonowania stron. Cz.1

Skrót SEO już dawno przestał być tajemnicą dla właścicieli stron internetowych. Dziś każdy wie, że bez Search Engine Optimalization, czyli pozycjonowania nie można myśleć o sukcesie witryny internetowej. Pozycjonowanie obejmuje wszelkie działania mające na celu uzyskanie przez stronę jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. To dzięki niemu możliwe jest zdobywanie nowych odbiorców.

W jaki sposób może pozycjonować stronę mała firma?

Podstawę pozycjonowania powinna stanowić zawsze analiza sytuacji firmy. Należy liczyć się z tym, że na rynku działają od lat firmy znacznie większe, które mają doświadczenie w działaniach SEO. Posiadają one bardzo wysokie pozycje w rankingach wyszukiwarek. Próby rywalizacji z nimi, a więc pozycjonowanie na proste, bardzo popularne frazy skończą się porażką.

O wiele rozsądniejsze rozwiązanie to pozycjonowanie na zawężone słowa kluczowe, które są mniej popularne. Dla przykładu agencja nieruchomości działająca w jednym z mniejszych miast, nie powinna próbować zdobyć frazy „nieruchomości” czy „obrót nieruchomościami”. Ta „zarezerwowana” jest raczej dla większych agencji z Warszawy, Krakowa czy Wrocławia. Pozycjonowanie powinno być oparte na takich frazach, jak „nieruchomości Bydgoszcz” czy „obrót nieruchomościami Bydgoszcz”.

Warto również zastanowić się nad pozycjonowaniem związanym z konkretnymi produktami lub usługami. Firma remontowa z Legnicy może pozycjonować swoją stronę na frazy „malowanie mieszkań Legnica” czy montaż drzwi Legnica”.

Budowa i zawartość strony, a pozycjonowanie

Pozycjonowanie nie może skupiać się jedynie na słowach kluczowych. Bardzo istotna jest również zawartość samej pozycjonowanej strony, a więc jej budowa oraz treść. Strona powinna być skonstruowana zgodnie z powszechnie obowiązującymi zasadami web usability, czyli wygodna i funkcjonalna dla użytkownika. Musimy pamiętać o tym, że wielu internautów korzysta obecnie z urządzeń mobilnych np. tabletów czy smartfonów. Przystosowanie do nich strony jest, więc już raczej wymogiem.

Jeżeli chodzi o treść, twórców witryn obowiązują przede wszystkim zasady content marketingu. Samo Google wymusza dostarczanie użytkownikom ciekawych i unikalnych informacji. Google wprowadziło dwa algorytmy: Panda i Pingwin. Dzięki nim wyszukiwarka Google promuje wartościowe strony podczas, gdy witryny wtórne i mało ciekawe lądują na szarym końcu wyników wyszukiwania. Teksty na stronie powinny być nie tylko ciekawe, ale również odpowiednio zoptymalizowane, czyli nasycone właściwymi słowami kluczowymi, podzielone na akapity z wyróżnionymi śródtytułami i zawierające pogrubione najważniejsze frazy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.