SEM

Poznajemy serwis Google Plus. Cz.2 Google Plus, a Facebook.

Wiemy już, że serwis Google Plus stał się odpowiedzią firmy Google na ogromny sukces innego serwisu społecznościowego, a mianowicie Facebooka. Mark Zuckerberg, twórca Facebooka potrafił przekuć ogromne zainteresowanie Facebookiem i zaangażowanie użytkowników na bardzo konkretne i niemałe zyski. Twórcom Google Plus oczywiście zależało na tym samym. Należy jednak pamiętać, że Facebook i Google Plus to dwa, zupełnie różne serwisy społecznościowe. W tej części artykułu postaramy się omówić podstawowe różnice między nimi.

Porównanie Facebooka i Google Plus

Różnic między Facebookiem, a Google Plus jest wiele. Skupimy się na najważniejszych z nich. Facebook był projektem ambitnego studenta Harwardu, który wcale nie miał ambicji zawojowania sieci. Pamiętajmy o tym, że początkowo przeznaczony był przede wszystkim dla uczniów szkół średnich i studentów college’ów oraz uniwersytetów. Mark Zuckerberg tworząc Facebooka, nie tworzył internetowego giganta, ale serwis, który miał być pomocą w komunikacji. Dziś Facebook ma zdecydowanie więcej użytkowników, niż serwis Google, a jego wpływy są ogromne.

Google Plus jest z kolei dziełem korporacji, która w momencie jego tworzenia posiadała już wpływy większe, niż niejeden rząd czy międzynarodowa organizacja. Przynajmniej tak oceniają niejedni eksperci. Sformułowanie „Google rządzi!” nie powstało bez powodu. Google stara się cały czas poszerzać swoje wpływy wymyślając kolejne produkty i rozwiązania technologiczne. Google Plus jest właśnie jednym z nich. Google stworzył największą na świecie i najbardziej popularną wyszukiwarkę. Dlaczego więc nie miałby stworzyć serwisu społecznościowego na miarę Facebooka? Zupełnie inne były, zatem początki tych dwóch serwisów i zupełnie inne założenia stały u podstaw ich powstania.

Na rynku sieci społecznościowych panuje obecnie ogromna konkurencja. Coraz bardziej widoczny staje się przesyt użytkowników tego rodzaju mediami. Po początkowej fazie fascynacji nowymi możliwościami, następuje spadek zainteresowania. Facebook czy Twitter są już na rynku wystarczająco długo, by niektórym się po prostu znudzić. Zwłaszcza młodzi ludzie stawiają raczej na społecznościowe nowinki. Są również coraz bardziej wymagający wobec tego rodzaju serwisów.

Google Plus z pewnością nie ma jednak takiego zasięgu jak Facebook. Ludzi kojarzących Google Plus jest niewiele. Nie wiedzą o nim nawet posiadacze konta Gmail, czyli platformy pocztowej Google. Użytkownikami Google Plus są raczej firmy, które rejestrację w serwisie traktują, jako część strategii pozycjonowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *