Adwords w pigułce, część 1

Reklamowanie się w AdWords z roku na rok zyskuje coraz większą popularność, bo zwyczajnie działa i ludzie chcą promować biznesy właśnie przy pomocy tego narzędzia. Niemniej jednak, warto powiedzieć, że najpierw wszystko musi zostać odpowiednio skonfigurowane, ponieważ w przeciwnym wypadku niestety można zapomnieć o odpowiednio wysokiej efektywności prowadzonych działań. Zebraliśmy kilka najważniejszych informacji o AdWords, żebyś mógł wiedzieć czego się spodziewać i dlaczego warto wybrać właśnie tego typu sposób na reklamę.

Ile kosztuje reklama w AdWords?

W tym wypadku płacimy wyłącznie za każde kliknięcie w daną reklamę, a nie jej wyświetlenie. Czyli inaczej mówiąc płacisz za efektywność i tylko wtedy, kiedy ktokolwiek zdecyduje się kliknąć w Twoją reklamę. Jeśli zaś chodzi o same koszty, to wiele zależy od tego, jaka konkurencja jest na dane hasło, jak również od Twojego wyniku jakości reklamodawcy, który jest określany przez Google. Ceny wahają się od kilkunastu groszy do kilku złotych za jedno kliknięcie.

Kiedy wyświetlą się reklamy, które umieściłem w AdWords?

Kiedy decydujesz się na tworzenie reklamy w AdWord musisz dobrać odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy będą mogli trafić właśnie na Twoją reklamę. W uproszczeniu wygląda to tak, że jakiś użytkownik wpisuje hasło „hydraulik w warszawie” i jeśli miałeś ustawione takie słowo kluczowe, to wtedy reklama się takiemu użytkownikowi wyświetli.

Ważna jest odpowiednia redakcja ogłoszenia reklamowego. Składa się ono z tytułu, dwóch linijek tekstu oraz wyświetlanego adres URL. Naturalnie liczba znaków w każdej linijce jest ograniczona i może wynosić do 25 znaków w przypadku tytułu oraz do 35 znaków w linijce w przypadku tekstu reklamowego.

Wspominaliśmy tutaj o systemie jakości reklamodawcy. Generalnie jest on określany na podstawie dopasowania Twojej reklamy do potrzeb użytkowników, którzy szukają danych rozwiązań. To ważne i jeśli nie masz o tym zbyt dużego pojęcia, do zalecamy skorzystanie z usług osób, które się na tym znają i będą mogli pomóc Ci w przygotowaniu skutecznego ogłoszenia. 

 

Kategorie: Adwords,