Dlaczego warto stosować pozycjonowanie szerokie?

Nie da się zaprzeczyć, że na przestrzeni ostatnich lat SEO, jak również sam pojęcie pozycjonowania zmieniło się bardzo mocno. Wykształciło się mnóstwo interesujących technik, nie brakuje konkurencji na wiele fraz, jak również Google stale wprowadza zmiany do swoich algorytmów, co także powoduje wiele trudności.

Warto zauważyć, że zmieniło się także samo podejście wielu pozycjonujących swoje strony. Otóż obecnie nie sięgają oni wyłącznie po najlepsze i topowe frazy, ale wolą się wypozycjonować na mniej popularne, za to w ogromnych ilościach. Jednakże warto od razu dodać, że mnie popularne nie oznacza wcale, że są one gorsze. Takie pozycjonowanie nazywane jest szerokim i może generować naprawdę sporo korzyści, o ile oczywiście potrafisz z tego korzystać.

Zminimalizowane ryzyko problemów z Google

Zapewne zgodzisz się z nami, że im bardziej konkurencyjna jest pozycjonowana fraza, to tym większe są wobec niej wymagania i oczekiwania. W takim wypadku całe zaplecze pozycjonerskie musi stać na wysokim poziomie i oferować naprawdę bogactwo treści. Wymusza to jednocześnie podejmowanie większego ryzyka przy pozycjonowaniu, co jest niestety zagrożone sankcjami ze strony algorytmów Google, które są niestety bezlitosne.

Tymczasem jeśli mamy na myśli pozycjonowanie szerokie, to w dużej mierze będzie ono opierało się na samej treści witryny. Czyli trzeba zadbać o jej zawartość oraz opis sprzedawanych produktów, czy usług. Musi on być dokładny i jeśli dodatkowo zadbasz o to, aby spełniał założenia SEO, to możesz być mocno zdziwiony wynikami, które osiągniesz.

Mniejsze nakłady na pozycjonowanie

Z racji iż wybieramy mniej konkurencyjne frazy, to i nakłady na pozycjonowanie mogą być mniejsze. Jest to bardzo ważne, szczególnie w przypadku biznesów początkujących, które nie są w stanie wydawać nieskończenie wiele pieniędzy na reklamę.

Oczywiście nie można zapominać, że tego typu działania z pewnością nie zagwarantują nam ogromnego przypływu ruchu. Jednakże można się spodziewać, iż będzie on jeszcze bardziej wyselekcjonowany i poziom konwersji sprzedażowej z pewnością nie będzie najniższy.

 

Kategorie: SEO,