E-commerce – jak zacząć pozycjonowanie?

Zgodzisz się z nami zapewne, że na temat pozycjonowania sklepów internetowych powstało naprawdę wiele artykułów. Jednakże nie da się zaprzeczyć, że świadomość ludzi prowadzących tego typu sklepy niestety wciąż jest na bardzo niskim poziomie. Postanowiliśmy opisać nieco cały proces i pokazać jak zaczynać pozycjonować takie sklepy, jak również na co konkretnie warto zwracać swoją uwagę, aby przynosiły te działania maksymalnie wiele korzyści.

Zaczynamy od analizy serwisu

Warto dokładnie przeanalizować witrynę internetową sklepu. Dzięki temu kolejne działania będą mogły być zdecydowanie prostsze i przynosić lepsze efekty. Przede wszystkim musisz tutaj wziąć pod uwagę użyteczność Twojej strony, czy na pewno użytkownicy nie muszą tam zbyt wiele klikać i szukać potrzebnych informacji na temat Twojej firmy, czy też danego produktu.  Wszystko warto jest jak najlepiej upraszczać, ponieważ w obecnych czasach prostota jest niezwykle istotnym czynnikiem. Jeśli w tym wypadku wszystko działa sprawnie i nie ma problemów, to należy przejść do analizy poszczególnych produktów oferowanych przez sklep.

Przeważnie produkty ułożone są kategoriami, aczkolwiek nie posiadają odpowiednich opisów, dzięki którym można by je było zoptymalizować pod wyniki wyszukiwania. Jeśli nie jest to zrobione starannie lub wcale, to najlepiej będzie już na tym etapie skontaktować się ze specjalistą od SEO, który nakieruje nas na jak najlepsze działania.

Kolejna analiza dotyczy już podstrony produktów. W tym wypadku najczęstszym problemem jest po prostu brak opisów produktów lub nie są one unikalne. Niekiedy są wręcz skopiowane z innego sklepu, który ma podobny asortyment, co jest zresztą niedopuszczalne.

Staranny dobór odpowiednich fraz i podstron

Jeśli dokładnie znasz strukturę sklepu i poszczególnych podstron, to bez większych problemów powinieneś poradzić sobie z doborem odpowiednich słów kluczowych. Każda strona kategorii musi zostać zoptymalizowana pod nieco bardziej ogólne frazy. Natomiast strony produktowe warto jest optymalizować na konkretne produkty, dzięki czemu użytkownik otrzymując wynik w wyszukiwarce od razu będzie wiedział, czy jest to dokładnie to, na czym mu zależy. 

 

Kategorie: SEO,