Remarketing w kampaniach produktowych – Google Zakupy

Nie da się zaprzeczyć, że Google stale poszerza zakres usług wokół swojej sieci reklamowej AdWords. Na bieżąco stara się wzbogacać je o nowe możliwości, dzięki którym z pewnością jeszcze więcej zyskają klienci, którzy będą mogli notować wyższe konwersje. Bardzo interesującą nowością w zeszłym roku była usługa remarketingu, która pozwalała na jeszcze lepsze poznanie oczekiwań klientów i proponowanie im odpowiednio dopasowanych produktów.

Jaki są główne zalety remarketingu?

Przede wszystkim można docierać do większej ilości wartościowych odbiorców, którzy są niejako zainteresowani produktami, które sprzedajemy. Mogą to być np. takie osoby, które przeglądały nasza ofertę, lecz z jakiś przyczyn nie zdecydowały się jednak na zakup. Być może mógłbyś zaoferować im dodatkową promocję lub usługi, które mogłyby ich zachęcić do tego, aby zostały Twoimi klientami.

W jaki sposób przygotować się do kampanii remarketingowej?

Chodzi tutaj głównie o tworzenie różnych list odbiorców, które będą się od siebie różniły poszczególnymi cyklami zakupowymi. Można to np. podzielić na listę osób, które odwiedziły stronę, czy też takich, które doszły do etapu koszyka, ale odpuściły przed dokonaniem płatności. To oczywiście tylko przykłady, bowiem możesz takich list stworzyć więcej, w zależności od Twoich potrzeb.

Czy to jest dla Ciebie?

Najlepiej będzie po prostu osobiście przetestować i przekonać się, czy faktycznie ten system będzie się sprawdzał również w Twoim przypadku. To jest niezwykle ważne i nie można zapominać o tym, że tylko poprzez testowanie można dochodzić do ciekawych wniosków. Zauważysz wtedy, czy remarktieng w Twoim przypadku się sprawdza i jak możesz wykorzystać go przy prowadzeniu zaawansowanych działań.

Zapewne jak każdemu zależy Ci na tym, aby stopniowo zwiększać swoje zyski i budować bazę stałych klientów, którzy z pewnością będą dla Ciebie koniem pociągowym dla biznesu. Warto się więc zastanowić nad wszystkimi nowymi możliwościami, do których obecnie mamy dostęp, bowiem ich nieznajomość może naprawdę wiele kosztować.  

 

Kategorie: Adwords,