Rozliczenie z agencją SEO – abonament

Jeszcze nie tak dawno temu z agencjami SEO klienci rozliczali się „za efekt” i był to ogólny model, który dość dobrze się przyjął. Obecnie można spotkać się głównie z pozycjonowaniem ryczałtowym -abonamentowym lub pół ryczałtowym. Jednakże tutaj pojawia się problem, ponieważ klienci, którzy zostali przyzwyczajeni do wcześniejszego modelu rozliczeniowego nie są zbyt ufni w kwestii płacenia nieznanemu wykonawcy za pozycjonowanie, bo przecież jaką mają gwarancję, że to zadziała. Wobec tego pojawia się podstawowe pytanie, a mianowicie „za co oni biorą te pieniądze”?

Działania SEO kilka lat temu

Jeszcze zanim Google na dobre rozpoczęło wdrażanie nowych algorytmów i zmian, aby wypozycjonować witrynę wystarczyła dobra optymalizacja, która dodatkowo została połączona z duża ilością linków prowadzących do strony. Tak naprawdę wtedy nie liczyła się w żadnym wypadku jakość tych linków, ale możliwie jak największa ich liczba. Wtedy na topie były kiepskiej jakości strony zapleczowe, które zawierały mnóstwo tekstów pozbawionych sensu, ale za to solidnie okraszonych linkami. Dzięki temu za pomocą niewielkiego kosztu można było w stosunkowo krótkim czasie dostać się do TOP 10 wyników wyszukiwania w Google.

Za co się płaci?

Obecnie pozycjonowanie wygląda zupełnie inaczej, bowiem liczy się przede wszystkim wysoka jakość dostępnych treści i dobra optymalizacja.

Od zaraz po zawarciu umowy agencja SEO przystępuje do pracy i zajmuje się przeprowadzeniem profesjonalnego audytu oraz optymalizacji strony. To bardzo ważne kroki, bez których tak naprawdę nie ma sensu podejmować kolejnych działań. W oparciu o wszystkie dane z audytu wprowadzane są niezbędne zmiany na stronie, aby jeszcze lepiej i łatwiej było ją pozycjonować na wybrane frazy.

Kolejnym krokiem jest przygotowanie i publikacja treści. W tym celu przygotowywane są wartościowe artykuły, które nie są zlepkiem mało wartościowych zdań, ale zawierają konkretne porady i wskazówki, które faktycznie mogą się ludziom przydać. Stworzenie tego typu content wymaga zaangażowania copywrirtera, który ma swoje stawki, jak również serwisy, gdzie takowy artykuł ma zostać opublikowany. 

 

Kategorie: SEO,