W jaki sposób należy przygotować stronę do audytu cz.1?

Odpowiednia optymalizacja pod kątem SEO może dać Twojej stronie niemałą liczę użytkowników, którzy z pewnością będą trafiać na nią bardzo często po wpisywaniu odpowiednich fraz w wyszukiwarkę.  Warto więc zlecić profesjonalny audyt strony, który wykonuje specjalista w tej dziedzinie i będzie mógł na podstawie wszystkich danych określić kolejne działania mające na celu poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. W jaki sposób należy przygotować stronę do audytu?

Podłącz Google Analytics

Jednym z pierwszych kroków powinno być podłączenie pod Twoją stronę specjalnego narzędzia od Google, które pomaga całkowicie za darmo i efektywnie monitorować zachowanie na Twojej stronie internetowej. Dzięki temu możesz wiedzieć ilu użytkowników dziennie trafia na Twoją stronę, skąd głównie jest ich przypływ oraz jakie akcje podejmują, kiedy już się u Ciebie znajdą. To wszystko jest niezwykle ważne i nie należy analizy tych danych pomijać w przypadku, kiedy zależy Ci na tym, aby Twoja strona generowała jak najwięcej odwiedzin. Będziesz mógł choćby samodzielnie wychwycić niektóre błędy, a jak nie, to zrobi to za Ciebie specjalista, który jest wykwalifikowany pod tym kątem.

Szczegółowe instrukcje odnośnie instalacji tego narzędzia znajdziesz na stronie Google Analytics, gdzie wszystko jest niezwykle szczegółowo i zrozumiale opisane. Z pewnością nie powinieneś mieć najmniejszych problemów z tym, aby sobie z poradzić.

Jak udostępniać dane z Google Analytics?

To kolejny ważny krok, ponieważ powinieneś nadać nowemu użytkownikowi odpowiednie uprawnienia, dzięki którym będzie on mógł odczytywać dane witryny. Należy zalogować się do panelu, a następnie kliknąć „Administracja”. Kolejny krok, to wybór odpowiedniego konta i kliknięcie w widok danych. Warto jest udostępniać innym pełny widok, jednakże bez aktywnych filtrów. Osoba, która będzie przeprowadzała audyt będzie je sobie mogła nałożyć samodzielnie. Jeśli udostępnisz widok z filtrami, to istnieje prawdopodobieństwo złego odczytania danych, co będzie miało wpływ na kolejne działania pozycjonujące. 

 

Kategorie: SEO,