W jaki sposób należy przygotować stronę do audytu cz.2?

W poprzednim artykule rozpoczęliśmy sobie temat tego, w jaki sposób należy przygotować stronę do audytu przez specjalistę od SEO. Omówiliśmy proces podłączenia konta Google Analytics pod stronę oraz w jaki sposób następne można z panelu udostępnić wszystkie dane innemu użytkownikowi. W dzisiejszym artykule kontynuujemy ten temat i zajmiemy się podłączeniem oraz konfiguracją panelu Google Search Console.

Jak to instalować?

Jest to narzędzie, które pozwala na gromadzenie informacji o samej witrynie, jej ruchu, jak również częstotliwość indeksowania witryny itp. Wsześniej narzędzie było dostępne z poziomu Google Webmaster Tools, jednakże teraz przyjęło nazwę, którą posługujemy się wyżej. Aby podłączyć Search Console do Twojej strony należy odwiedzić stronę https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl, a w pole tekstowe wpisać adres strony, której ma ta usługa dotyczyć i zatwierdzić wybór.

Potem pojawi Ci się kilka możliwości weryfikacji Twojej witryny, więc warto byłoby z tego skorzystać, bowiem bez potwierdzenie niestety nie będą możliwe dalsze działania. Za pomocą metod alternatywnych jest możliwa weryfikacja witryny przy pomocy udostępnionego wcześniej kodu śledzenia witryny. Wybieramy zatem tą drogę, a następnie dokonujemy weryfikacji. Właśnie w tym momencie storna powinna zostać już w sposób prawidłowy podpięta pod Search Console.

Udostępniane danych z narzędzia

W tym wypadku również będziemy udostępniali dane o witrynie innej osobie, aby mogła ją dokładnie przeanalizować. W tym celu w panelu Search Console wybieramy opcję „zarządzaj usługą” i kolejno „dodaj/usuń użytkowników”. W następnym kroku klikamy na „dodaj nowego użytkownika”, a kiedy wyskoczy okienko pop up z prośbą o podanie maila, to wpisujemy tam adres mailowy osoby, która ma wykonywać audyt.

Jak więc widzisz wszystko przebiega bardzo prosto i nie wymaga żadnej szczególnej znajomości skomplikowanych zagadnień informatycznych. Wiesz już jak podłączyć i udostępnić odpowiednie narzędzia dla audytora, co na pewno pomoże w procesie optymalizowania Twojej strony. W żadnym wypadku nie należy tego ignorować, ponieważ to się zwyczajnie opłaca. 

 

Kategorie: SEO,