Zaczynaj od AdWords, a potem skupiaj się na SEO część.1

Zapewne domyślasz się, że sukces w pozycjonowaniu zależy w dużej mierze od doboru odpowiednich słów kluczowych. Należy odpowiednio wcześniej wykonać wszelkie analizy konkurencji, jak również własnej marki, aby dopasować konkretne słowa, na które potem będziesz chciał pozycjonować Twoją stronę, blog, czy sklep internetowy. Jeśli nie zweryfikujesz, które frazy są najbardziej opłacalne, to wtedy niestety musisz przygotować się na wydawanie pieniędzy w reklamy, które nie będą przynosiły dobrych rezultatów. Testowo możesz przeprowadzić kampanię w Google AdWords, dzięki czemu zweryfikujesz, czy dane słowa kluczowe będą odpowiednie dla Twoich celów.

Jakie narzędzia?

Do analizy słów kluczowych warto wykorzystywać narzędzie Google Keyword Planner. Zanim jednak na dobre do niego przysiądziesz radzimy dokonać swoistej burzy mózgów oraz zastanowić się nad określeniami, które są najbliższe Twojej działalności. Potem zaczniesz korzystać z wyżej wymienionego narzędzia, aby znajdywać jak najlepsze słowa kluczowe.

Ma tutaj również ogromne znaczenie to, czy chcesz pozycjonować stronę związaną z lokalnym biznesem, czy może o zasięgu ogólnokrajowym. Chodzi tutaj o nic innego jak o to, Że Google niektóre frazy może wyświetlać wyłącznie w kontekście danego obszaru, np. miasta czy województwa.

Jak analizować słowa kluczowe?

Zacznij od tego, aby przeprowadzić kilka wyszukiwań w wyszukiwarce na określone słowa. Zorientuj się jak wyglądają topowe pozycje na dane frazy i czy rzeczywiście jesteś w stanie im zagrozić. Jeśli mówimy o frazach z nazwą lokalizacji, to warto jest sprawdzać różne miejscowości i zobaczyć jak prezentują się wyniki wyszukiwania.

W większości stron warto jest zadbać o to, aby pozycjonowanie przebiegało zarówno na frazy bardziej ogólne, jak również takie, które będą zawierały nazwę lokalizacji. Dzięki temu możesz jeszcze mocniej zwiększyć skuteczność prowadzonych działań i tym samym zapewnić sobie lepszy dobór słów kluczowych. 

 

Kategorie: Adwords,