Zaczynaj od AdWords, a potem skupiaj się na SEO część.2

W poprzedniej części artykułu powiedzieliśmy sobie dlaczego warto jest zaczynać od AdWords w procesie pozycjonowania oraz jak analizować, które słowa kluczowe sprawdzą się w danym biznesie. Dzisiaj kontynuujemy ten temat, bowiem zależy nam na tym, aby każdy wiedział jak się za to wszystko zabrać i dlaczego powinno się preferować tego typu podejście w przypadku zaczynania procesu pozycjonowania.

Weryfikacja danych z testowej kampanii AdWords

Jak już mówiliśmy w poprzednim artykule, bardzo dobrym wyznacznikiem odpowiednich słów kluczowych będzie przeprowadzenie testowej i krótkiej kampanii AdWords. Dzięki niej można łatwo dowiedzieć się, czy rzeczywiście dane słowa kluczowe sprawdzają się lepiej lub gorzej. Niemniej jednak wiele będzie zależało tutaj od prawidłowej interpretacji wyników takiego badania.

Należy zwracać uwagę na to, które frazy dobrze konwertują, jak również mają spory ruch i przy tym niski współczynnik odrzuceń. Można powiedzieć, że są to te idealne, ale nie można wyłącznie na nich poprzestawać, ponieważ. Są również takie, które mają spory ruch i nie generują zbyt wiele odrzuceń, a jednak nie konwertują, tak dobrze jak te pierwsze. 

W tym drugim przypadku mogłoby się okazać skuteczniejsze pozycjonowanie long tail, czyli na tzw. długi ogon. Dzięki temu będziesz miał okazję, aby przedstawić im realne korzyści z tego, że faktycznie skorzystają z Twojego produktu, a nie pójdą do konkurencji. To bardzo ważne i powinieneś się nad tym wszystkim poważnie zastanowić.

Nie tylko współczynnik odrzuceń i konwersja

Słowa kluczowe należy analizować również na kilka innych sposobów, jednakże uznaliśmy, że te dwa czynniki najlepiej zobrazują o co dokładnie nam chodzi. Chcemy przede wszystkim zwrócić Twoją uwagę w stronę tego typu testowania słów kluczowych, gdyż jest to po prostu jedna z najszybszych metod, która zaoszczędzi Ci niekiedy nawet kilku miesięcy żmudnego analizowania. Zapewne oczekujesz jak najszybszych efektów, więc kampanie testowe AdWords mogą okazać się idealnym rozwiązaniem.

Kategorie: Adwords,