SEM

Optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma.

Wizytówka w Google Moja Firma pozwoli odnaleźć informacje na temat działalności, którą prowadzimy większej liczbie potencjalnych klientów. Samo założenie wizytówki nie sprawia żadnych trudności. Uzupełniamy po prostu krok po kroku wybrane pola formularza. Czy istnieją jednak sposoby, które umożliwią zajęcie wyższej pozycji wizytówki w wynikach wyszukiwania? Okazuje się, że tak.

Uwaga na zbyt dużą liczbę wizytówek!

Logując się do swojego konta w serwisie uzyskujemy dostęp do wszystkich przypisanych do niego wizytówek. Google daje możliwość utworzenia z jednego konta większej liczby wizytówek, ale należy zachować tu ostrożność. Jeżeli tylko moderatorzy Google zauważą działania niezgodne z zasadami Google albo wręcz łamiące te zasady w rażący sposób, musimy liczyć się z ich natychmiastową reakcją. Konsekwencją naruszania zasad może być usunięcie konta wraz z wszystkimi utworzonymi wizytówkami.

Optymalizację czas zacząć!

Po wybraniu konkretnej wizytówki przechodzimy do zakładki „edytuj informacje”. Otrzymamy listę pól do uzupełnienia. Na początku weryfikujemy wizytówkę i wpisujemy adres strony internetowej. Następnie przechodzimy do pola informującego o godzinach otwarcia naszej firmy. Przesyłamy zdjęcie profilowe. Najlepszym wyjściem jest zamieszczenie logo firmy. Możemy także dodać zdjęcia, których zadaniem będzie przyciągnięcie nowych klientów. Szansę na pojawienie się w wynikach wyszukiwania zwiększy z pewnością uzupełnienie innych elementów wizytówki.

Nazwa firmy

W tym polu najlepiej podać nazwę firmy, którą posługujemy się zazwyczaj. Dobrym posunięciem może okazać się wykorzystanie nazwy skróconej. Natomiast zamieszczanie skrótów rodzaju „s.a.” czy „z o.o.” mija się z celem. Na pewno warto dodać do nazwy firmy słowo kluczowe np. Salon Fryzjerski Marzena czy Firma Cateringowa Smaczny Kęs. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że każda nowa nazwa jest weryfikowana przez moderatora. Jeżeli będziemy próbowali wielokrotnie zmieniać nazwę, może się to skończyć zablokowaniem wizytówki.

Adres firmy

W tym miejscu możemy doprecyzować lokalizację naszej firmy. Niekiedy miejsca podawane przez Google są nieaktualne bądź mało precyzyjne. Stosując marker możemy doprecyzować pozycję firmy, dzięki czemu potencjalni klienci łatwiej do nas trafią. Zwracajmy szczególną uwagę na pole adresu. W wizytówce to jeden z najważniejszych elementów.

Informacje kontaktowe

Klienci mogą potrzebować także informacji kontaktowych, a więc przede wszystkim numeru telefonu i adresu mailowego. Ci, którym zależy na bliższym zapoznaniu się z naszą ofertą z pewnością będą poszukiwać naszej strony w Internecie. Ci, którzy mają konkretny problem czy pytanie do nas z pewnością wybiorą kontakt telefoniczny. Należy mieć na uwadze, że klienci telefon stacjonarny uznają za działający jedynie w godzinach pracy danej firmy. Jeżeli podajemy telefon komórkowy musimy liczyć się z tym, że klienci będą oczekiwali możliwości kontaktu o każdej porze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *