Z fanem za pan brat, czyli o dobrej komunikacji na firmowym fanpage.
Istotą Facebooka jest możliwość dwustronnej komunikacji. Warto ją wykorzystać również prowadząc bardziej oficjalne firmowe fanpage. Komunikacja z klientem to przecież szansa na poznanie jego opinii na temat produktów czy usług, ukrytych potrzeb, pytań i wątpliwości.
Ważna rola informacji zwrotnej
Obustronna komunikacja sprawia, że nasz fanpage tętni życiem, a zarazem rozwija się. Będąc administratorami firmowych stron powinniśmy zadbać, aby żadne zapytanie czy komentarz czytelnika nie pozostał bez odpowiedzi. Ignorowanie odbiorców nie przysporzy nam popularności. Nie zawsze możliwa jest natychmiastowa odpowiedź. W takiej sytuacji wyjaśnijmy, dlaczego nie możemy odpowiedzieć. Zawsze możemy odesłać czytelnika do innych źródeł informacji. Reagujmy na to, co dzieje się na fanpage, ale nie czyńmy się jego niewolnikami. Czytelnicy mogą przecież kilka godzin poczekać na naszą odpowiedź.
Wiele wątpliwości budzi kwestia negatywnych komentarzy. W żadnym wypadku nie pozwalajmy na posty, które są obraźliwe czy wulgarne. Jeżeli danemu wpisowi daleko do konstruktywnej krytyki, po prostu go skasujmy. Takie wypowiedzi nie tylko nic nie wnoszą do tematu, ale również zakłócają w pewien sposób komunikację. W niektórych przypadkach mogą nawet zniechęcać innych czytelników do naszego profilu.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom fanów, udostępniajmy przesyłane przez nich linki do ciekawych stron, newsy czy zdjęcia. Poczują się w pewien sposób wyróżnieni. Z pewnością pozostaną na naszym fanpage, będą aktywni, a być może przyciągną również nowych odbiorców. Niektórzy administratorzy firmowych profili w szczególny sposób dopieszczają swoich najbardziej aktywnych fanów, wysyłając im firmowe gadżety czy oferując rabaty na swoje produkty lub usługi. Może warto skorzystać z ich przykładu.
Poruszaj wyobraźnię i wzbudzaj emocje
Publikując wpisy postarajmy się wciągnąć odbiorcę w pewnego rodzaju grę. Zadziałajmy na jego wyobraźnię. Niech nasz wpis wywoła lawinę pozytywnych i ciekawych komentarzy. Możemy wykorzystać środki językowe nacechowane emocjonalnie. Dla przykładu. Na fanpage firmowym cukierni możemy zamieścić post zatytułowany „W którym z naszych ciastek zakochałbyś się od pierwszego wejrzenia i dlaczego?”. Taki post, wręcz prosi się o skomentowanie. Interesujące dla odbiorców mogą być także wpisy, w których dzielimy się sukcesami, które osiągamy przecież dzięki klientom, również tym z Facebooka.