W jaki sposób monitorować pozycję w Google?
Zleciłeś pozycjonowanie profesjonalnej agencji SEO, ale od czasu do czasu chciałbyś sprawdzić, czy rzeczywiście podejmuje ona jakieś działania w celu zwiększenia widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania?
Firmowy informatyk i pozycjonowanie
Z racji kolejnych oszczędności w firmie, zamiast zlecać pozycjonowanie serwisu profesjonalnej agencji odbywa się ono przez firmowego informatyka, który zazwyczaj ma o tym nikłe pojęcie, a niekiedy nawet jakby chciał, to i tak nie ma budżetów na odpowiednie działania. Jest to oczywiście mniej kosztowne, niemniej jednak nie da Ci takich rezultatów, jak pomoc specjalistów w tej dziedzinie, którzy zwyczajnie znają się na swojej pracy.
Z tego względu większość firm prędzej, czy później staje przed dylematem jaką agencję wybrać, aby można było jej zaufać i rzeczywiście robiła ona to co do niej należy w zakresie pozycjonowania.
Kontrolowanie pracy agencji
Nie da się ukryć, że zaufanie do danej agencji jest bardzo ważne i warto jest bliżej się temu przyjrzeć. Przede wszystkim na bieżąco weryfikować, czy starania agencji faktycznie przynoszą jakieś konkretne efekty, co jest niezwykle ważne. W jaki sposób to weryfikować?
Można ręcznie sprawdzać pozycję strony wpisują pozycjonowane frazy. Oczywiście jest to bardzo żmudny proces, niemniej jednak, jeśli ktoś ma chwilę wolnego czasu, to zdecydowanie polecamy.
Kolejnym krokiem są specjalne raporty w panelu klienta, który agencja SEO powinna cyklicznie aktualizować i pokazywać, że faktycznie zajmuje się naszą stroną. Niestety zdecydowana większość raportów opiera się jedynie na zaprezentowaniu poszczególnych fraz i opisaniu pozycjo na których znajduje się witryna po ich wpisaniu. Jednakże brakuje bardziej konkretnych informacji, które jeszcze lepiej opisywałyby przeprowadzony zakres prac. Warto, żeby agencja udostępniała np. wykresy z narzędzi analitycznych, prezentację wpływu wyników organicznych na to jak generowane są poszczególne konwersje itd. Wszystko powinno być w firmie jak najbardziej przystępnej, aby każdy z klientów mógł bez większych problemów się w tym wszystkim połapać.