Problemy w Google AdWords – opis najczęstszych komplikacji
Nie ważne, czy decydujesz się na prowadzenie samodzielnej kampanii reklamowej, czy też oddajesz to do zrobienia specjalistom, to zawsze pojawiają się jakieś pytania lub wątpliwości odnośnie tego typu reklamy. Postanowiliśmy zebrać kilka z nich i je szerzej omówić, abyś miał pełną świadomość tego, co ewentualnie może się wydarzyć i dlaczego tak właśnie się dzieje.
Dlaczego reklamy nie są wyświetlane w wynikach wyszukiwania?
Wszystko ustawione i uruchomione, ale Twoja reklama z AdWords nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania? Najczęściej spotykanym powodem jest zbyt niski budżet miesięczny, który postanowiłeś przeznaczyć na reklamę. Otóż jeśli nie dysponujesz zbyt dużymi środkami, to tym bardziej warto jest ją dobrze rozdysponować. Niestety często jest tak, że ustawiamy bardzo niski budżet dzienny lub miesięczny i niestety reklama nie jest wcale wyświetlana lub założona kwota bardzo szybko się wyczerpuje.
Dlaczego reklama nie jest na pierwszej pozycji?
Tutaj powodów może być wiele, a najczęstsze z nich to: duża konkurencja w postaci firm, które kampanie prowadzą od długiego czasu, słaba jakość reklamy, nieduże stawki CPC itd. Warto już tutaj powiedzieć, że efektywność kampanii będzie zależała w dużej mierze od tego, kto ją prowadzi. Im bardziej doświadczona osoba, która będzie potrafiła wszystko idealnie skonfigurować, tym oczywiście lepiej.
Dlaczego jest tak drogo?
Przeważnie tego typu pytania odnoszą się do kosztów jednego kliknięcia. Tutaj wszystko zależy niekiedy nawet od sezonowości produktu oraz konkurencji w danych miesiącach. Warto wiedzieć, że z czasem stawki można jeszcze mocniej optymalizować i dzięki temu niekiedy zniwelować koszty kliknięć do bardzo niskich kwot. Wiele tutaj będzie zależało od tego, w jaki sposób zamierzasz prowadzić daną kampanię i jakie główne cele będą Ci przyświecały. Najlepiej jest znale…źć dobrego fachowca, który się wszystkim zajmie, co jest idealnym rozwiązaniem w sytuacji, kiedy wiesz, że nie bardzo znasz się na tego typu tematyce.