Poznajemy serwis Google Plus. Cz.1 O możliwościach Google Plus słów kilka.
Któż z nas nie zna Google, prawdziwego giganta na światowym rynku internetowym? Firma w czerwcu 2011 roku stworzyła własny serwis społecznościowy, który miał być odpowiedzią na ogromny sukces Facebooka. W chwili obecnej dostęp do niego mają wszyscy zainteresowani, jednak początkowo dołączenie do serwisu wymagało zaproszenia. Hasło, które Google wybrało do promocji nowej platformy nie pozostawia żadnych wątpliwości, co do jej założeń. Brzmiało ono „dzielenie się, jak w prawdziwym życiu”.
Szerokie możliwości Google Plus
Google Plus charakteryzuje się wieloma ciekawymi możliwościami wykorzystania. Otwiera nowe drogi na polu biznesu. Pozwala na kształtowanie świadomości marki i produktów. Może być wykorzystywany od obsługi posprzedażowej i wsparcia klientów. W wielu firmach sprawdza się, jako sposób wewnętrznej komunikacji. Jest nieoceniony w przypadku budowania relacji biznesowych, umożliwiając tworzenie społeczności, pozyskiwanie referencji, nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami. Google Plus pozwala także na zapoznawanie się z bieżącymi opiniami dotyczącymi firmy czy danej branży.
Wśród funkcjonalności serwisu najbardziej doceniane przez użytkowników są Kręgi, dzięki którym jesteśmy w stanie łatwo i szybko pogrupować osoby, z którymi nawiązujemy kontakty oraz które obserwujemy w serwisie. Obserwacja, czyli przede wszystkim śledzenie i dodawanie komentarzy pod wpisami może dotyczyć zarówno osób prywatnych, jak i społeczności obecnych w Google Plus. Można tu znaleźć sporo ciekawych grup, które stają się miejscem wymiany doświadczeń oraz udostępniania interesujących treści.
Jak zadbać o ciekawy profil w serwisie Google Plus?
Dzielenie się ciekawymi treściami to jedno z podstawowych założeń serwisu. Powiedzenie „content is the king” w przypadku Google Plus sprawdza się w 100 %. Dzięki interesującym, unikalnym treściom, nagraniom oraz zdjęciom możemy zdobyć uwagę odbiorców, a stąd już tylko krok do pozyskania nowych klientów. Każdy, komu zależy na promocji w ramach serwisu, powinien skupić się na zbudowanie autorytetu. W jaki sposób? Ciekawe treści podane w atrakcyjnej formie połączone z pomocą innym użytkownikom Goggle Plus mogą bardzo dużo zdziałać.
Pamiętajmy o tym, że Google Plus nie jest serwisem reklamowym. Udostępniając zbyt wiele treści o charakterze reklamy, możemy zostać uznani za spamerów. Nasz profil będzie wówczas ignorowany. Google Plus wyposażony jest w niezwykle przydatną funkcjonalność, jaką jest geolokalizacja. Dzięki temu narzędziu wszyscy zainteresowani użytkownicy mogą szybko i łatwo dowiedzieć się, kim jesteśmy i gdzie aktualnie się znajdujemy.