Czy znasz Centrum Pomocy Facebooka?
Facebook z założenia miał być serwisem intuicyjnym. Korzystanie z niego miało być łatwe i niewymagające specjalistycznej wiedzy. Chodziło przecież o to, aby zaangażowała się w ten projekt jak największa grupa użytkowników. Okazuje się jednak, że od czasu do czasu pojawiają się problemy, z którymi przeciętny użytkownik Facebooka nie jest w stanie sobie poradzić. Dobrym przykładem jest spamowanie przez innych użytkowników na naszym profilu. Możemy wówczas skorzystać z pomocy dostępnej w ramach serwisu. Jakie funkcjonalności oferuje nam Centrum Pomocy Facebooka? Jak szukać w nim pomocy? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.
Czym jest Centrum Pomocy Facebooka?
Centrum Pomocy Facebooka to rozbudowany system wsparcia użytkowników, który znajdziemy pod adresem https://www.facebook.com/help/. Możemy tutaj uzyskać pomoc dotyczącą zarządzania hasłem, dowiedzieć się, jakie nowości wprowadził serwis w ostatnim czasie, zgłosić własne problemy dotyczące użytkowania Facebooka, poznać zasady tworzenia strony oraz reklam w serwisie oraz zgłębić tajniki zarządzania kampaniami reklamowymi.
Ogromną zaletą Centrum jest jego dostępność także dla użytkowników niezalogowanych. Nie musimy posiadać konta w serwisie, aby skorzystać z jego systemu wsparcia. Jest to ważne z jeszcze jednego powodu. Duża część problemów użytkowników dotyczy właśnie momentu logowania. Facebook może nam, zatem podpowiedzieć, co zrobić w sytuacji, gdy zapomnimy hasła.
Od czego zacząć, gdy nie wiemy, gdzie szukać pomocy?
W Centrum Pomocy Facebooka zostały wydzielone konkretne sekcje. Jednak bardzo często użytkownicy nie wiedzą, do jakiej kategorii zakwalifikować swój problem. Pomocą służy im wówczas wyszukiwarka znajdująca się u góry ekranu pomocy. Co więcej, z każdego poziomu widoku użytkownika, może on skorzystać z podręcznego menu pomocy.
Centrum pomocy powstało dla użytkowników komputerów stacjonarnych. Tymczasem wielu użytkowników Facebooka korzysta z innych urządzeń np. smartfonów, systemu Android, urządzeń Apple. Czy oni również mogą liczyć na wsparcie? Facebook udostępnia specjalne panele informacyjne dedykowane dla takich użytkowników. Pozwalają one korzystać z Facebooka i jego pomocy praktycznie na wszystkich urządzeniach mobilnych.
Pomocy na Facebooku szukamy z reguły dopiero w momencie wystąpienia określonego problemu. Może jednak warto poświęcić kilka chwil, aby rozszerzyć lub zweryfikować swoją wiedzę. Dzięki temu w przyszłości oszczędzimy sobie niepotrzebnego stresu.