Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Cz.1 Na czym polega pozycjonowanie?
Każdy właściciel strony internetowej powinien zadbać o jej skuteczną promocję. Dobrej jakości treść, poprawnie skonstruowane linki, odpowiednie opisy, tytuły oraz słowa kluczowe to dobry początek, aby zacząć starać się o zdobycie jak największej liczby odbiorców. Co możemy zrobić, aby klienci znaleźli naszą stronę? Odpowiedzią na to pytanie jest pozycjonowanie.
Strona nie widoczna dla Google nie istnieje!
Adres gotowej strony internetowej należy dodać do katalogu Google. W przeciwnym razie może okazać się, że strona nie jest w ogóle wyszukiwana przez wyszukiwarkę, nawet po wpisaniu do niej nazwy domeny. W większości wypadków strony stawiane są przez agencje lub indywidualnych twórców. To do ich zadań należy zgłoszenie strony do katalogu. Jeżeli nasza strona nie jest widoczna w wyszukiwarce swoje pierwsze kroki kierujmy właśnie do twórców witryny. Po zgłoszeniu strony do Google konieczne jest poczekanie kilku dni. W tym czasie pracownicy Google weryfikują stronę i akceptują ją, bądź odrzucają.
Podstawą są dobrze dobrane słowa kluczowe!
Osoby poszukujące konkretnych informacji wpisują do wyszukiwarki rozmaite słowa kluczowe. Naszym zadaniem jest przeanalizowanie fraz kluczowych, czyli sprawdzenie, z jakich fraz korzystają klienci wyszukując podobne dane oraz wybranie takich słów kluczowych, które umożliwią szybkie wypozycjonowanie strony.
Najtrudniejsze do pozycjonowania są frazy kluczowe cieszące się największą popularnością. Wynika to z faktu, że wiele firm konkuruje ze sobą na tym polu. Chcąc uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce, inwestują one dużo pieniędzy. Przebić się jest bardzo trudno, zwłaszcza początkującym.
Jakie strony lubi Google
Pozycjonowanie jest procesem długofalowym. Trzeba zdawać sobie z tego sprawę. Nie można tu liczyć na natychmiastowe rezultaty. Poza tym, nawet, jeżeli danej stronie uda się dojść do pierwszego miejsca w wyszukiwarce, nie ma żadnej gwarancji, że za chwilę pozycja ta nie zostanie przez nią utracona. Na szczycie mogą pozostać jedynie te strony, które są bardzo często aktualizowane i które posiadają dużo treści. To właśnie jest największa tajemnica Google. Ta wyszukiwarka po prostu lubi wartościowe strony. Jest to dodatkowy atut w pozycjonowaniu, który bardzo skutecznie winduje stronę w rankingu. Jeżeli zależy nam na dobrej pozycji w Google, powinniśmy zadbać o wartościowy content.