LinkedIn – portal networkingowy, który warto poznać.
Profesjonale portale networkingowe to jedne z najskuteczniejszych narzędzi poszukiwania pracy. Do najpopularniejszych należy z całą pewnością portal LinkedIn, na którym zarejestrowanych jest około 300 milionów użytkowników. Jak wygląda rejestracja i korzystanie z tego serwisu?
Dlaczego warto korzystać z LinkedIn
LinkedIn jest serwisem społecznościowy o zasięgu międzynarodowym, który umożliwia kontakty zawodowo-biznesowe. Konto na tej platformie może założyć każdy. Nie ważne, w jakiej branży pracuje czy na jakim stopniu zawodowej hierarchii się znajduje. W LinkedIn mogą zarejestrować się zarówno początkujący pracownicy, jak i osoby posiadające duże doświadczenie zawodowe. Rejestracja jest bezpłatna. Przynosi zaś wiele nowych możliwości rozwoju oraz stanowi realną szansę na znalezienie pracy.
Na portalu LinkedIn firmy oraz tzw. headhunterzy prowadzą bezpośrednią rekrutację. Serwis jest wykorzystywany także do sprawdzania profili kandydatów, którzy zgłosili swoje aplikacje w trakcie tradycyjnej rekrutacji.
Założenie profilu jest bardzo proste. Warto natomiast dobrze przemyśleć udostępniane dane. W LinkedIn możemy korzystać ze standardowego konta Basic oraz konta Premium, które jest płatne. Dla poszukujących pracy bezpłatne konto Basic jest wystarczające. Z jego pomocą można odszukać swoich znajomych z pracy oraz uczelni, stworzyć sieć zawodowych kontaktów oraz założyć swego rodzaju zawodową wizytówkę. Profil można uzupełnić przeróżnymi danymi z takich kategorii, jak wykształcenie i doświadczenie zawodowe, członkostwo w organizacjach, odbyte kursy, otrzymane nagrody i wyróżnienia, publikacje, zainteresowania, możliwości kontaktu. To tylko jedne z wielu możliwości rozszerzenia danych zawartych w profilu.
Optymalizacja profilu na LinkedIn
Warto zrobić wszystko, aby profil był interesujący i wartościowy z punktu widzenia osób poszukujących na nim informacji. Powinniśmy bez wahania podzielić się na nim wszystkimi swoimi osiągnięciami. Tutaj nie ma miejsca na skromność. Pamiętajmy o tym, że liczą się nie tylko osiągnięcia czysto zawodowe. Bardzo pozytywnie może być np. postrzegany wolontariat w hospicjum czy w schronisku dla zwierząt. Zadbajmy o uzupełnienie profilu odpowiednim zdjęciem. Dobre wrażenie w LinkedIn robią zawsze multimedia. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć nagranie z profesjonalną prezentacją. Zoptymalizujmy profil również pod kątem wyszukiwarek, nasycając go sporą ilością właściwie dobranych słów kluczowych.