Kilka wskazówek dotyczących prowadzenie fanpage
Początki prowadzenia fanpage nie są łatwe. Z naszymi wskazówkami możesz uniknąć wielu błędów, które często stają się udziałem facebookowych nowicjuszy i od pierwszego dnia prowadzić fanpage profesjonalnie.
Stwórz plan działania
Fanpage to nie jest dobre miejsce na improwizację. Chaotyczne wpisy, wrzucane nieregularnie, bez żadnego głębszego zamysłu z pewnością nie przysporzą Ci wielu odbiorców. Owszem, możesz wrzucać na swój firmowy profil zdjęcia czy filmiki, w celu przypodobania się fanom i zdobycia kilku lajków. Ale na dłuższą metę taki sposób działania na Facebooku nie sprawdza się. Jeżeli prowadzisz fanpage o konkretnej tematyce, trzymaj się jej. Stwórz swego rodzaju scenariusz strony. Świadomie wybierz treści i zagadnienia pasujące do Twojego profilu. Taka konsekwencja może przynieść bardzo pozytywne efekty. Dzięki niej na Twój fanpage trafią wierni czytelnicy, zainteresowani daną tematyką, a nie zupełnie przypadkowi odbiorcy, których przyciągnęło nagranie turlającej się po trawie pandy.
Korzystaj z różnych sposobów prezentacji treści
Zwykły tekst to nie jedyna forma prezentacji treści, jaką może zastosować na Facebooku. Możesz posłużyć się tekstem ze zdjęciem, a nawet samym zdjęciem, możesz stworzyć wpis z całym albumem zdjęć, zamieścić film wideo, przedstawić program wydarzenia, ofertę reklamową. Te różne typy prezentacji treści warto stosować naprzemiennie. Co więcej, tę samą informację, możesz ubrać w różne formy. Napisałeś interesujący artykuł w branżowym czasopiśmie? Chcesz zamieścić na fanpage link do niego? Zamiast zamieszczać link w formie zwykłego tekstu, może warto zrobić zachęcające, krótkie nagranie telefonem komórkowym i wrzucić je na profil.
Zamieszczaj wartościowe treści
Wpisy umieszczone na firmowych profilach zawsze powinny dawać odbiorcom określoną wartość. Przed opublikowaniem jakiegokolwiek wpisu warto, więc zastanowić się, czy jego treść przyniesie użytkownikowi przydatną wiedzę. Warto, aby treść w jakiś sposób zaskakiwała, nie powielała stereotypowych opinii, wnosiła powiew świeżości w danej branży. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby była zabawna. Wywołując uśmiech na twarzy odbiorcy, jesteś w stanie bardziej do niego dotrzeć. Treść powinna także inspirować i rozwijać zainteresowania fanów. W przypadku strony stricte firmowej musi oczywiście mieć zawsze pewien związek z marką. Trudno, aby jeden wpis spełniał wszystkie wymienione kryteria, ale jeżeli nie spełnia żadnego z nich, należy raczej zrezygnować z publikacji.