Fanpage

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.2

Osoby prowadzące fanpage powinny, jak już wspomnieliśmy w poprzedniej części, mocno skoncentrować się na jego tematyce, stawiać na jakość wpisów, a nie na ich ilość oraz unikać spamowania. Co jeszcze mogą zrobić, aby zwiększać zasięg swojego kanału?

Gry i konkursy… odbiorcy to kochają!

Nie uciekniemy od tego, że Facebook jest postrzegany przede wszystkim, jako forma rozrywki. Chcąc przekonać do siebie fanów warto, zatem pójść tą ścieżką. Stwórzmy konkurs z ciekawymi nagrodami. Wklejmy obrazek pasujący do tematyki naszego profilu z zagadką, która zaangażuje odbiorców. Wymyślmy grę, która nawiązuje do wybranej przez nas tematyki. Sposobów na przyciągnięcie czytelników jest wiele. Odrobina inwencji i kreatywności na facebookowym profilu to na pewno strzał w dziesiątkę. Uważajmy jednak, aby nie przesadzić z atrakcjami. Powinny być one przemyślane. Odbiorca nie może mieć wrażenia, że robimy coś na siłę.

Poza treścią liczy się forma!

Merytoryczna wartość przekazu jest najważniejsza. Nie można jednak zapominać o formie wpisów. Dla większości odbiorców dużo bardziej atrakcyjny będzie wpis zilustrowany interesującym zdjęciem lub filmikiem. Niestety zamieszczanie graficznej prezentacji ma drugą stronę medalu, a mianowicie, zmniejsza zasięg postu. Jednak odbiorcy wykazują większe zaangażowanie takim wpisem, są dużo bardziej skłonni do komentowania, a nawet zakupu produktu czy usługi w przypadku, gdy wpis dotyczy ich prezentacji. Jak we wszystkim, tak również i tu warto znaleźć złoty środek.

Poznaj swoją grupę docelową!

W miarę rozwoju fanpage należy zadbać o lepsze poznanie swojej grupy docelowej. Trzeba dowiedzieć się, jakim rodzajem treści jest ona najbardziej zainteresowana. Co możemy zrobić w tym kierunku? Dobrym pomysłem jest stworzenie listy osób, które klikają „lubię to”, a następnie ich podział według zainteresowań. Chodzi o to, aby nasze wpisy stawały się coraz bardziej różnorodne, a kanał nie stał się po prostu zbyt nudny i monotonny. Określone wpisy powinny mieć oczywiście priorytet. Należy dla nich zarezerwować miejsce na profilu i zatroszczyć się, aby pojawiały się w miarę regularnie. Gdy zauważymy, że aktywność naszych odbiorców zdecydowanie spada, skierujmy swoje wpisy do osób, które odchodzą. Zweryfikujemy je biorąc pod uwagę ilość like’ów i udostępnień. Konieczna jest także analiza zmieniających się trendów i szybkość działania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *