Pozycjonowanie

ABC pozycjonowania stron. Cz.2

W kolejnej części skoncentrujemy się na dwóch metodach, bez których pozycjonowanie właściwie nie może istnieć. Są nimi stworzenie fanpage firmy na Facebooku oraz tzw. link building, czyli zadbanie o linki zewnętrzne prowadzące do naszej strony.

Pozycjonowanie, a Facebook

Media społecznościowe stały się obecnie niezwykle popularne. Znaleźć osobę, która nie ma profilu na Facebooku to nie lada wyczyn. Z tego względu stworzenia firmowego fanpage jest obowiązkiem każdego przedsiębiorstwa. Jednak Facebook to nie wszystko. Konta można prowadzić także na Twitterze, Instagramie, LinkedIn oraz wielu innych portalach tego typu. Media społecznościowe są fantastycznym kanałem do promowania własnej strony. Dzięki wpisom na firmowym fanpage można w bardzo prosty sposób zwiększyć liczbę wejść na naszą stronę. Wystarczy zamieszczać linki do ciekawych artykułów, które się na niej znajdują lub przedstawiać nowości z oferty.

Link building

Pozyskiwanie linków to szansa na uzyskanie wyższej pozycji strony w rankingach wyszukiwarek internetowych. Naszym Świętym Graalem powinny być linki zewnętrzne, czyli linki umieszczone na innych serwisach, a prowadzące do naszej strony internetowej. Dużo ważniejsza od liczby linków jest ich jakość. Zanim dodamy linka na danej strony, sprawdźmy jego wskaźniki. Mamy do dyspozycji szereg narzędzi np. Open Site Explorer, Majestic lub Ahrefs.

Linki powinny być zdobywane z różnych źródeł. Nie korzystajmy z tylko jednego źródła linków np. katalogów stron. Google odczyta takie działanie, jako nienaturalne linkowanie i nasza strona zamiast podnieść się w rankingu, straci dotychczasową pozycję. Dywersyfikacja źródeł linków jest, więc niezwykle istotna.
Gdzie możemy pozyskiwać linki? Możliwości jest mnóstwo. Wspomniane katalogi stron internetowych to tylko jedna z nich. Poza tym dobrym źródłem back linków mogą być komentarze zamieszczane pod artykułami, fora internetowe, informacje w serwisach tematycznych i branżowych czy strony ogłoszeniowe. Dobrym krokiem jest zawsze sprawdzenie, jakie działania podejmuje na tym polu konkurencja. Jeżeli firma ma niewielki lokalny zasięg można dodać swoją wizytówkę do Google Maps, co również jest sposobem na wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Szukajmy też zupełnie nowych źródeł linków. Bądźmy kreatywni.

Jedno jest pewne. Posiadając firmową stronę internetową nie ominiemy tematu pozycjonowania. To jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego oraz samego marketingu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *